سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 ایده‎ جذاب برای طراحی آلاچیق در خانه

امروزه با کم شدن متراژ خانه ها متاسفانه از داشتن فضای سبز، آلاچیق های چوبی زیبا و فضایی که بتوان در آن برای مدتی کوتاه به استراحت پرداخت محروم هستیم. اما با این اوصاف حتی اگر فضای کوچکی را دارید که می‎توان در آن برای طراحی آلاچیق اقدام کرد، حتما این کار را انجام دهید. زیرا با طراحی و ساخت آلاچیق در محیطی سبز یا فضاهایی مانند تراس، بالکن و حیات خلوت آپارتمان ها علاوه بر ایجاد آرامش جسمی شادابی و نشاط وافری به محیط زندگی تان اضافه خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع در این مطلب، با ایده هایی برای طراحی آلاچیق آشنا خواهید شد.

در وهله اول برای شروع کار ابتدا جنس مواد و مصالحی را که می‎خواهید در ساخت آلاچیق و فضای اطراف آن استفاده کنید را مشخص کنید. برای این کار می‎توانید با متخصصان این حوزه مشورت کرده یا با تماشای نمونه‎های مشابه ایده بگیرید. اما غالبا”استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب می‎تواند بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان بیاورد.

کفپوش

کفپوش ها انواع مختلفی دارند، اما استفاده از کفپوش‎های سنگی با طراحی خاص می‎تواند به زیباتر دیده شدن فضای شما کمک کند. دقت کنید که استفاده از سنگ های خاص در این فضا به زیبایی آلاچیق شما کمک خواهد کرد.

طراحی آلاچیق

نقش مبلمان در طراحی آلاچیق

در مطالب پیشین به اهمیت مبلمان و نحوه چیدمان آن در محیط خانه و فضاهای مختلف اشاره کرده‎ایم، اما اگر دقت کنید می‎بینید که برای چیدمان مبل در آلاچیق ها هم اصولی وجود دارد. یکی از اصول اولیه این است که حتما به هماهنگی بین متریال و موادی که در ساخت آلاچیق‎تان بکار برده‎اید با جنس مبلمان تان هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

انتخاب مبل برای آلاچیق

پوشال های گیاهی

خوشبختانه کشور ایران دارای اقلیم های متفاوتی است و همین امر باعث شده در بعضی از مناطق با توجه به نوع اقلیم هر منطقه علاوه بر چوب از پوشال های گیاهی و مصالح بومی نیز در سقف آلاچیق ها استفاده شود. این آلاچیق ها درشمال ایران با ساقه های برنج ساخته شده و در مناطق دیگر کشور نیز گیاهانی متفاوت برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی آلاچیق در آپارتمان

سقف های مشبک

شاید یکی از محبوب ترین نوع سقف برای آلاچیق ها، سقف هایی باشند که به کمک رشد گیاهان رونده در طول زمان شکل می گیرند. این سقف‎های بسیار زیبا از خاصیت انتقال نور بالایی برخوردارند و با اشکال زیبایی که در طراحی آنها به کار رفته می‎تواند زیبایی بی نظیری را برای محیط زندگی‎تان به ارمغان آورد. تصویر برخی از این سقف ها با هم می بینیم.

سقف مشبک

آلاچیق

 سقف و دیوارهای پارچه ای

این نوع سقف ها با روش ها و ایده های خلاقانه‎ای ساخته می‎شوند و می‎توانند با ایجاد شرایط نیم سایه از تابش مستقیم آفتاب به محیط داخل آلاچیق جلوگیری کنند. اما ایجاد هماهنگی بین جنس، رنگ و طرح این سقف های پارچه‎ای با سایر ارکان آلاچین حائز اهمیت است.

دیوارهای پارچه ای آلاچیق

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون به مجله دلتا مراجعه کنید.