سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ست کردن رنگ پرده با مبلمان

اتاق نشیمن یکی از اتاق‌های مهم خانه  است. اعضای خانواده در اتاق نشیمن دور هم جمع می‌شوند و گفتگو می‌کنند و از  صحبت‌های یکدیگر استفاده می‌کنند.

ست مبل با پرده

برای اینکه اتاق نشیمن خانه شما دلنشین  شود و دکوراسیونی متوازن داشته باشد، باید از نحوه انتخاب ست مبل با پرده  آگاهی کامل داشته باشید. هم پرده و هم مبل، دو وسیله بزرگ دراتاق نشیمن و  دیگر اتاق‌های خانه هستند. همچنین رنگ و طرح آن‌ها تاثیر بسیار مهم و تعیین  کننده‌ای بر کلیت فضای خانه شما دارد. ما در این بخش از مجله دلتا با توجه به رنگ‌های احتمالی و پرطرفدار مبل، چند مثال ست مبل با پرده را مطرح می‌کنیم.

ست کردن پرده با مبل قرمز

هر رنگ غالبی، زیرطیف‌های رنگی خودش را دارد. قرمز هم همین‌طور است. اگر مبل قرمز دارید، بهتر است که دیوارهای اتاق شما سفید نباشند. در عوض دیوارها  را به رنگ عاجی یا یک رنگ خنثی خیلی روشن رنگ آمیزی کنید تا با رنگ قرمز  مبل به توازن برسند.

رنگ پرده‌ها را نیز دقیقا با توناژ و طیف  رنگی مبل هماهنگ کرده و رنگ قرمز پرده را مشابه قرمزی مبلمان خود انتخاب  کنید. اگر قرمزی پرده‌ها کمی نارنجی‌تر یا زرد‌تر از رنگ قرمز مبلمان بشود،  ست مبل با پرده اتاق شما متوازن نخواهد شد. همین‌طور اگر قرمزی پرده کمی  صورتی‌تر یا قرمز‌تر از قرمزی مبلتان بشود، باز هم به مشکل برخواهید خورد.

اگر دلتان نمی‌خواهد که اتاق بیش از حد  قرمز شود، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای پرده‌ها استفاده کنید. استفاده  از رنگ‌های خنثی برای تمام ست‌ها، در تمام زمینه‌ها جواب می‌دهد.

طیف رنگی

مبل طوسی و پرده مناسب برای آن

رنگ طوسی هم یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان است. می‌توانید مبل طوسی را با پرده‌های نوک مدادی یا مشکی ست کنید.

مبل طوسی همچنین با پرده‌های آبی و طوسی  بسیار روشن هم ست می‌شود و فضا را به تعادل و زیبایی می‌رساند. استفاده از  کفپوش‌های طرح چوب، سردی رنگ طوسی را می‌گیرد و فضا را صمیمی و گرم جلوه  می‌دهد. یادتان باشد در استفاده از مبل و پرده طوسی دیوارها را خیلی سفید  نکنید تا توازن فضا به هم نریزد. در عوض می‌توانید از رنگ‌های طوسی روشن یا  انواع کرم‌ها استفاده کنید.

در استفاده از رنگ طوسی برای ست مبل با  پرده، اگر می‌خواهید کمی رنگ به فضا اضافه شود، می‌توانید اندکی رنگ یاسی  به فضا اضافه کنید. کوسن‌ها، شال مبل، پرده، و دیگر لوازم تزئینی، می‌توانند مقدار بسیار کمی از رنگ یاسی داشته باشند تا فضا رنگین‌تر شود.

رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانند  به فضای طوسی رنگ و روح دهند، مثل زرد و قرمز؛ ولی هیچ کدام آرامش رنگ یاسی  را ندارند و با رنگ طوسی به خوبی ست نمی‌شوند.

ست مبلمان

مبل قهوه ای و سیاه

مبل قهوه‌ای تیره و سیاه، از آن  انتخاب‌های خاص است که هر اتاق نشیمنی را بسیار شیک و منحصر به فرد می‌کند.  ولی اگر اتاق نشیمن کوچک باشد، انتخاب این رنگ‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.  ولی با انتخاب پرده‌هایی با رنگ مناسب می‌توانید این احساس خفگی فضای کوچک  را از بین ببرید.

استفاده از پرده‌های حریر و روشن، تیرگی  مبل سیاه یا قهوه‌ای تیره را خنثی می‌کند و احساس دلباز بودن را به فضا  می‌دهد. همچنین ترکیب سیاه و قهوه‌ای تیره با آبی، حسی دلنشین و صمیمی را  القاء و فضا را بسیار زیبا و متوازن می‌کند.

مبل مشکی همچنین به خوبی با پرده قرمز و سفید هماهنگ می‌‎شود و فضایی بسیار زیبا و دل‌پسند به وجود می‌‌آورد.

انواع مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ترفندهایی برای دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل 

طوسی، رنگی که هرگز در دکوراسیون نمی‌میرد! 

انتخاب آباژور مناسب برای دکوراسیون 

باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .