سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوراکی هایی که مغز شما را می خورند!

رژیم غذایی تاثیر بسیار زیادی در سلامتی ارگان‌های حیاتی بدن دارد.

مغز

اگر اخیراً بیشتر با فراموشی مواجه می‌شوید، ممکن است نیازمند تغییراتی در رژیم غذایی خود باشید. برخی از محبوب‌ترین مواد غذایی در رژیم غذایی مدرن، اثری مخرب و فاجعه‌بار بر مغز دارند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از بهداشت نیوز ، غذا می‌تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن انسان باشد و این مسئله تنها به اندازه دور کمر شما مربوط نمی‌شود. رژیم غذایی اثری چشمگیر بر عملکرد و بهره‌وری مغز شما دارد.

خوب است که برای حفظ سلامت و عملکرد مطلوب مغز خود از خوردن خوراکی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، پرهیز کنید.

مکمل های مس

این ماده‌ی معدنی برای سلامت انسان ضروری است و شاید پرهیز از آن برای حفظ عملکرد مطلوب مغز عجیب به نظر برسد. با این وجود، مصرف بیش از حد مس می‌تواند برای مغز مضر باشد؛ بنابراین تنها زمانی اجازه‌ی استفاده از مکمل‌های مس را دارید که پزشک برای شما تجویز کرده باشد.

نوشیدنی های شیرین

استفاده بیش از اندازه از نوشیدنی‌های شیرین برای اندازه دور کمر و مغز شما مضر هستند. این نوشیدنی‌های شیرین سرشار از فروکتوز هستند و خطر بیماری‌های مرگبار، از جمله زوال عقل و دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهند.

مغز

آسپارتام

آسپارتام یک شیرین‎کننده‌ی مصنوعی است که در بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌های بدون قند یافت می‌شود. از غذاهای حاوی آسپارتام می‌توان به نوشابه‌های رژیمی، آب‎میوه‌های کم کالری، ماست، بستنی، آدامس و آب‎نبات‌های بدون قند اشاره کرد.

چربی های ترانس

اگر به مصرف خوراکی‌های شیرین عادت دارید، احتمال دریافت میزان قابل توجهی از چربی‌های ترانس افزایش می‌یابد. این مواد مضر در غذاهای پخته و بسیاری از غذاهای سرخ شده، بیسکوئیت‌ها و دیگر غذاهای فرآوری شده وجود دارند.

ماهی های حاوی جیوه

ماهی یک ماده غذایی مفید برای مغز محسوب می‌شود، زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و مواد تقویت‎کننده مغز است. با این وجود، ضرر مصرف ماهی‌هایی که حاوی سطوح بالای جیوه هستند، می‌تواند بیشتر از فایده آن‌ها باشد.

همچنین بخوانید:

مضرات آب گازدار ؛ مراقب معده ی خود باشید!

فشار خون ؛ در 15 روز با این خوراکی ها فشارتان را کنترل کنید

درمان نفخ شکم امکان پذیر است؟

مضرات نوشیدن آب یخ