سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب کاغذ دیواری مناسب با دکوراسیون

انتخاب کاغذدیواری مناسب بسیار مهم است، زیرا انتخاب ناهماهنگ با سبک دکوراسیون، می‌تواند جلوه کل دکوراسیون را تخریب کند.
انتخاب کاغذ دیواری

نحوه انتخاب کاغذ دیواری

کاغذدیواری را می‌توان به نحوه‌های مختلف روی دیوارهای فضا نصب کرد. برای مثال می‌توان تمام دیوارها را با یک مدل کاغذ دیواری پوشش داد یا برای برجسته کردن نقطه کانونی، تنها یک دیوار اتاق را کاغذدیواری کرد؛ همچنین می‌توان برای هر دیوار، از کاغذدیواری با طرح‌های متفاوت استفاده کرد. در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم نکاتی مهم را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین طرح و رنگ کاغذ دیواری را برای پذیرایی خانه انتخاب کنید.

نکات انتخاب کاغذدیواری

اولین موردی که باید به آن توجه کنید، توجه به رنگ سایر وسایل منزل است. هماهنگ بودن رنگ کاغذدیواری با سایر وسایل منزل زیبایی خانه را دو چندان می‌کند. چنانچه دارای روحیه تنوع طلبانه هستید بهتر است طرح‌های خاص و شلوغ را انتخاب نکنید و به سراغ طرح‌های ساده‌تر که از مد نمی‌افتند بروید. زیرا طرح‌های خاص سریع‌تر از بقیه طرح‌ها می‌تواند شما را وادار به تغییر مدل و رنگ کاغذ دیواری کند.

انتخاب مناسب کاغذ دیواری

انتخاب کاغذدیواری پذیرایی

گزینه بهتر انتخاب ترکیبی از کاغذ دیواری‌های ساده و طرح‌دار است. می‌توانید بخش‌هایی از خانه، عموما پشت میز تلوزیون یا کنج‌ها را طرح‌دار انتخاب کرده و برای دیوارهای اصلی از طرح‌های ساده استفاده کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری باید به آن توجه کنید هماهنگی کاغذ دیواری پذیرایی با کفپوش است. اگر کفپوش پذیرایی ساده است بهتر است از کاغذدیواری‌ با طرح گلدار و شلوغ استفاده کنید. اگر کفپوش طرح‌دار و شلوغ است انتخاب کاغذ دیواری‌ با طرح ساده برای خانه می‌تواند بهترین ایده باشد.

کاغذ دیواری نشیمن

انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق‌ها

کاغذ دیواری‌هایی که انتخاب می‌کنید می‌تواند فضا را بزرگ‌تر، گرم‌تر و روشن‌تر کند. برای اینکه فضای اتاق بزگتر به نظر برسد و سقف بلندتر، کاغذ دیواری با رنگ‌های سرد مثل سبز، آبی یا بنفش انتخاب کنید. 

کاغذ دیواری مناسب اتاق

کاغذ دیواری‌هایی با رنگ گرم مثل قرمز، زرد و پرتقالی باعث می‌شود افراد واقعا احساس کنند که فضا گرم و خوشایند است. این رنگها در مکان‌های سرد طرفدار زیادی دارند و همینطور در اتاق‌های شمالی این رنگ از کاغذ دیواری‌ها انتخاب بسیار خوبی است. هرچه قدر رنگ کاغذ دیواری پررنگ‌تر باشد باعث می‌شود اتاق هیجان بیشتری را به شما منتقل کند.

کاغذ دیواری اتاق

کاغذ دیواری پذیرایی خانه‌های کوچک

وقتی خانه نسبتا کوچک است و سقف نسبتا کوتاهی دارید، بهتر است از کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی و رنگ‌های روشن استفاده کنید، چرا که این مدل کاغذ‌دیواری‌، دیوارها را بلندتر نشان می‌دهند و در نتیجه سقف خانه نیز بلندتر دیده می‌شود و فضا بزرگتر از آنچه که هست دیده می‌شود. بنابراین انتخاب کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی برای پذیرایی‌هایی نسبتا کوچک بسیار با اهمیت است.

کاغذ دیواری

مدل کاغذ دیواری پذیرایی برای خانه‌های بزرگ

به طور کلی برای دکوراسیون خانه‌های بزرگ به قواعد و قانون‌های خاصی نیاز ندارید و می‌توانید مطابق با سبک و سیاق منزل از طرح‌های متنوع برای کاغذدیواری پذیرایی استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید که مدل کاغذدیواری انتخابی شما حتما باید با سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد، به طور مثال اگر مبلمان و سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک است، پس حتما کاغذدیواری باید از طرح و رنگ‌های نسبتا لوکس و کلاسیک انتخاب شود تا هماهنگی و هارمونی مشخصی در فضای داخلی ایجاد شود.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “استفاده از ترکیب رنگ و کاغذدیواری در خانه” را بخوانید.