سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم برای انتخاب رنگ دیوار

وقتی شخصی وارد خانه شما می‌شود، اولین چیزی که به چشمش می‌آید و نظرش را به خود جلب می‌کند، رنگ دیوار است؛ بنابراین انتخاب رنگ مناسب اهمیت زیادی دارد.
انتخاب رنگ دیوار

هنگامی که به یک فضا وارد می‌شوید، اولین چیزی که می‌بینید رنگ‌های موجود در آن محیط است. این رنگ‌ها می‌توانند بر روی زیبا یا زشت جلوه دادن عناصر دیگر نیز تاثیر بگذارند؛ بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای دیوار در طراحی دکوراسیون منزل بسیار اهمیت دارد. در این مطلب مجله دلتا به شما 5 نکته مهم برای انتخاب رنگ دیوار را یاد می‌دهیم تا بتوانید با یک رنگ‌آمیزی مناسب، به منزل خود جلوه‌ای زیباتر بخشید. با ما همراه باشید.

انواع رنگ دیوار

1. رنگ را آگاهانه انتخاب کنید

قبل از این که بخواهید دکوراسیون داخلی منزل را تغییر دهید، حتی اگر به کوچکی یک دیوار خاص باشد، باید زمانی را به جست‌وجو و دریافت چیزی که خواهان آن هستید اختصاص دهید. می‌توانید این کار را از طریق پرسیدن سوالاتی از این قبیل انجام دهید: رنگ مورد علاقه شما چیست؟ آیا ویژگی خاصی وجود دارد که می‌خواهید آن را برجسته‌تر کنید؟ می‌خواهید چه احساسی در فضا داشته باشید؟ با بررسی این موارد می‌توانید آگاهانه برای انتخاب رنگ دیوار اقدام کنید.

بهترین رنگ برای دیوار خانه

2. در هنگام انتخاب رنگ دیوار به احساسات خود اعتماد کنید

اصطلاح عشق در نگاه اول برای انتخاب رنگ صدق می‌کند! بنابراین به احساسات خود اعتماد کنید. اگر همواره رنگ خاصی را دوست داشته‌اید، به احتمال زیاد از این به بعد نیز آن را دوست خواهید داشت. فروشگاه‌های رنگ با انواع سمپل‌های رنگی، منبع بسیار خوبی برای الهام گرفتن هستند.

3. همنشینی رنگ ها را امتحان کنید

همیشه قبل از رنگ کردن دیوار یک ورق کوچک و نازک سفید را رنگ کنید و آن را به دیوار بزنید و حرکت دهید تا ببینید در جاهای مختلف و در کنار لوازم گوناگون چگونه به نظر می‌رسد. ورق را به دیوار بزنید و ببینید در ساعات مختلف روز و شب و زیر نورهای مختلف، نور خورشید، سایه، نور مصنوعی و… چگونه به نظر می‌رسد و آیا همچنان برای شما جذاب است؛ بعد از آن برای انتخاب رنگ دیوار تصمیم بگیرید.

رنگ دیوار پذیرایی

4. پایه رنگی متناسب با شرایط محیط انتخاب کنید

پایه‌های رنگی مختلف برای کاربری‌های مختلف وجود دارند و هر کدام فرمولی دارند که متناسب با آن محیط است. برای مثال برای سرویس بهداشتی یا آشپزخانه، پایه رنگی‌ای را انتخاب کنید که اجزای ضدمیکروب دارد که باعث می‌شود در برابر کپک و قارچ مقاوم باشد. همچنین اگر می‌خواهید نمای خارجی را رنگ بزنید، رنگی انتخاب کنید که در برابر اشعه فرابنفش مقاوم باشد؛ در نتیجه رنگ‌ها محو نمی‌شوند.

دکوراسیون داخلی منزل

5. از متخصصان کمک بگیرید

اگر خودتان نمی‌توانید برای انتخاب رنگ دیوار تصمیم بگیرید، با یک طراح محلی، دکوراتور یا مشاور رنگ تماس بگیرید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند که فضای خود را بهتر و از نگاهی دیگر ببینید. برای رنگ کردن نیز اگر فکر می‌کنید خودتان از عهده آن بر نمی‌آیید، از حرفه‌ای‌ها بخواهید آن را برای شما انجام دهند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با بهترین رنگ‌ها برای دیوار، “5 نوع رنگ دیوار برای خانه‌های شیک” را مطالعه کنید.