سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 روش ارزان برای خوشبو کردن حمام

رفع بوی بد حمام یکی از دغدغه‌های اصلی ما است.

خوشبو کردن حمام

تمیز و خوشبو کردن حمام اغلب برای ما کار سختی است، زیرا فضای حمام و سرویس بهداشتی به دلیل داشتن رطوبت و گرمای زیاد ممکن است بوی بدی داشته باشد؛ بنابراین همه ما به دنبال ترفند‌های سریع، ارزان و راحت برای خوشبو کردن حمام هستیم.

در این گزارش از مجله دلتا برخی از روش‌های موجود را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. جوش شیرین

یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید هوای محیط حمام خود را عوض کنید و بوهای نامطبوع آن را از بین ببرید، استفاده از جوش شیرین است. در این روش باید یک کاسه‌ی کوچک جوش شیرین را در حمام قرار دهید تا رطوبت و بوی بد را به خود جذب کند. محتوای کاسه را هر ماه یک‌بار عوض کنید تا از اثر آن کم نشود. همچنین می‌توانید از ترکیب آب، اسانس معطر و سرکه، یک اسپری درست کنید و در حمام از آن استفاده کنید.

2. لیمو ترش

یک ترفند دیگر برای خوشبو کردن حمام و سرویس بهداشتی، استفاده از تکه‌های لیمو ترش است. برای این منظور تکه‌های لیمو را درون یک ظرف در گوشه‌ای از حمام قرار دهید. لیمو‌ها اثری خنثی‎کننده‌ در برابر بوی بد دارند. فقط توجه داشته باشید که تکه‎های لیمو باید هر هفته عوض شوند.

خوشبو کردن حمام

3. روغن اسانس

روغن‌های اسانس، مانند اسطوخودوس و گل سرخ، برای از بین بردن قوی‌ترین بو‌ها موثر هستند. برای استفاده از این اسانس‌ها، یک تکه چوب پنبه را به روغن معطر آغشته کنید و در حمام قرار دهید. این چوب پنبه را هر هفته تعویض کنید. همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را روی لامپ حمام بریزید تا در اثر حرارت لامپ، بخار اسانس فضای حمام را خوشبو کند. دقت داشته باشید که لامپ را قبل از این کار خاموش کنید.

4. الکل

همان‌طور که می‌دانید، الکل در تماس با هوا به سرعت تبخیر می‌شود. مقداری الکل را با آب و چند قطره روغن اسانس ترکیب کنید و در حمام قرار دهید. اسانس موجود در آب باعث خوشبو شدن حمام و سرویس بهداشتی شما خواهد شد.

5. استفاده از گیاهان برای خوشبو کردن حمام

گل و گیاه، نه‎تنها فضای داخلی خانه و سرویس بهداشتی شما را زیباتر می‌کنند، بلکه می‌توانند عملکردی مشابه یک تصفیه‎کننده‌ی هوا نیز داشته باشند؛ بنابراین می‌توانید از گیاهان مناسب برای این منظور استفاده کنید. از بهترین نمونه‌های این گیاهان می‌توان به نیلوفر و درختچه نخل اشاره کرد.

حمام و سرویس بهداشتی

6. ظرفی  از گل‌های معطر

یک قابلمه را با آب پر کنید و چند برش لیمو همراه با چند برگ از گل‌های خشک و معطر درون آن بریزید. بعد از به جوش آمدن آب، ظرف را به حمام منتقل کنید تا بخار معطر آن حمام را خوشبو کند.

7. باز کردن پنجره

هیچ‎چیز مثل هوای تازه نمی‌تواند از رطوبت هوای حمام و بوی بد آن کم کند. سعی کنید در حمام یک راه هوا ایجاد کنید تا گردش مداوم هوا از نم گرفتن دیوار‌ها و بوی بد جلوگیری کند.

 

همچنین بخوانید:

دکوراسیون مغازه جذاب ، عاملی برای فروش بیشتر

5 روش برای دکوراسیون سرویس بهداشتی

تزیین سفره افطار با چند پیشنهاد ساده!

سبک زندگی خطرناک ؛ هفت کار ناشایست که در گذشته عادی بود