سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

اگر برای دکوراسیون آشپزخانه‌ منزل‌تان  بخواهید رنگی مناسب انتخاب کنید، در وهله‌ اول باید رنگ مناسبی برای  کابینت‌های آن انتخاب کنید.

رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ کابینت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در زیبایی آشپزخانه است که به دلیل ویژگی‌های روانشناسی نهفته در هر یک لازم است، با دقت زیادی انتخاب شوند. علاوه براین، انتخاب  رنگ ارتباط مستقیم با بزرگ یا کوچک‌تر جلوه‌دادن فضای داخلی محیط داشته و  توجه به این مسئله برای آشپزخانه‌هایی با فضای کم و کوچک کاملاً ضروری است.  در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی اصولی در مورد انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه پرداخته می‌شود.

اندازه آشپزخانه

اصل دیگری که باید به آن توجه کنید، اندازه آشپزخانه است. توجه دارید که  کابینت رنگ‌ روشن فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و رنگ‌های تیره  کوچک‌تر. استفاده از رنگ روشن در کابینت فضای دل‌بازتری در اختیار شما قرار  می‌دهد. اگر آشپزخانه‌ کوچکی دارید، از رنگ‌های روشن و براق برای کابینت  خود استفاده کنید. درواقع استفاده از های گلاس برای کابینت آشپزخانه کوچک،  به دلیل براق بودن سطح کابینت و بازتاب نور از سطح آن، آشپزخانه شما را  بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

نور آشپزخانه

اگر آشپزخانه‌ کم نوری دارید بهتر است از رنگ تیره برای کابینت خود  انتخاب نکنید. اصل دیگری که در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه باید به آن توجه  داشته باشید، نور آشپزخانه است. استفاده از رنگ‌های تیره آشپزخانه شما را  کوچک‌تر و دلگیرتر نشان می‌دهند. در آشپزخانه‌های کم‌نور تا می‌توانید از  رنگ روشن و جنس‌های براق استفاده کنید. رنگ‌های براق، مثلاً های گلاس  درخشندگی خودشان رو زیر نور زیاد نشان می‌دهند. برای زمانی هم که نور طبیعی  در اختیار ندارید، بهترِاست نورپردازی مناسبی داشته باشید.

رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ فضای آشپزخانه

رنگ و طرح کاشی کف، دیوار، در و سقف آشپزخانه بر انتخاب رنگ کابینت  تأثیرگذار است. مشخص است که اگر قرار است این موارد هم‌آوا باشند، باید  هارمونی رنگ بالایی داشته باشند. یکی از موضوعاتی که خیلی زیاد بر زیبایی  کابینت شما اثرگذار است، رنگ فاصله بین کابینت‌های دیواری و زمینی است. این  فضا را می‌توان با کاشی‌ بین کابینتی یا دیوارپوش پر کرد. دقت داشته باشید  که رنگ بین کابینت‌های دیواری و زمینی شما با رنگ کابینت شما هم‌خوانی  داشته باشد.

طرح کابینت

مدرن یا کلاسیک بودن کابینت روی انتخاب رنگ تأثیرگذار است. در  کابینت‌های مدرن خیلی محدودیت رنگ وجود ندارد، اما نمی‌شود که رنگ کابینت  کلاسیک را برای مثال نارنجی کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه هستید، به مطلب اصول انتخاب کابینت آشپزخانه سر بزنید.

همچنین بخوانید:

ایده‌های کارآمد در دکوراسیون آشپزخانه 

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

5 قانون در دکوراسیون خانه‌های کوچک که می‌توانید بشکنید! 

نکات کلیدی در انتخاب تخت‌خواب 

اصول انتخاب کابینت آشپزخانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.