سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب والدین

اتاق خواب والدین علاوه بر مکانی برای  استراحت و خواب می‌تواند محیطی برای تماشا کردن تلویزیون ، مطالعه و انجام  کار باشد، بنابراین باید با روحیات افراد استفاده کننده از محیط بسیار  سازگار باشد.

دکوراسیون اتاق خواب

از آن‌جایی که بسیاری از افراد، حدود یک سوم از عمر خود را در اتاق‌خواب  سپری می‌کنند، پس در نتیجه دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بالایی برخوردار  است. والدین نیز از این قاعده مستثنی نیستند و آنان نیز به اتاق‌خوابی زیبا  و پر از آرامش برای گذران وقت و یا خواب راحت نیازمندند. اگرچه امروزه  برای طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب والدین زمان کمتری صرف می‌شود، در این  نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی را برایتان آماده کرده‌ایم که با کمک آن‌ها بتوانید اتاق خواب را به زیباترین شکل ممکن طراحی نمایید.

پالت رنگی جذاب

معمولا والدین و به خصوص آن دسته والدینی که سن بیشتری دارند، تمایل  زیادی به گذراندن زمان خود در اتاق‌خواب دارند. پس به هنگام طراحی  دکوراسیون اتاق‌خواب والدین باید از لوازم و رنگ‌هایی کمک بگیرید که موجب  افزایش روحیه آن‌ها شده و در عین حال نیز برایشان آرامش‌بخش باشد. از  رنگ‌های شاد و جذاب استفاده کنید تا والدین‌تان تفاوت میان اتاق‌خواب خود و  قسمت‌های دیگر خانه را به وضوح تشخیص دهند. این موضوع همچنین سبب می‌گردد  که انرژی‌های مثبت به سمت والدین‌تان بیایند.

تخت‌خواب با ارتفاع متناسب 

بدون شک اصلی‌ترین عنصر هر اتاق خواب، تخت‌خواب آن است. اگر والدین‌تان  سن کمی ندارند و پا به سن گذاشته‌اند، قطعا نشستن روی ارتفاعات کم برایشان  دشوار خواهد بود. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که تخت‌خوابی با  ارتفاع مناسب تهیه نمایید. از آن جایی که در صورت کوتاه بودن یا بلند بودن  بیش از حد ارتفاع تخت‌خواب، ممکن است والدین دچار پا درد و زانو درد شوند،  پس در نتیجه لازم است به هنگام انتخاب تخت‌خواب برای دکوراسیون اتاق‌خواب  والدین دقت کافی را به خرج دهید.

دکوراسیون اتاق خواب

کفپوش‌هایی با ضخامت بیشتر 

یکی از خطراتی که می‌تواند والدین را تهدید نماید، این است که به دلیل راه رفتن روی کفپوش‌های  نامناسب و یا با ضخامت کم، دچار مشکلات بسیار زیادی از جمله پا درد شوند.  برای این که از این مشکل پیشگیری کنید، سعی کنید که به جای استفاده از  کفپوش‌های با ضخامت کم، از کفپوش‌های ضخیم‌تر و کفپوش‌های ضدلغزش استفاده  کنید. در این موارد پارکت‌ها و لمینت‌ها گزینه بسیار مناسبی به حساب  می‌آیند.

فضایی برای راه رفتن 

از قرار دادن مبلمان بزرگ، میز‌ها و هرگونه کاناپه در دکوراسیون اتاق‌خواب والدین بپرهیزید. کمد والدین‌تان را در گوشه‌ای قرار دهید و قسمت مشخصی را  خالی بگذارید تا پدر و مادرتان بتوانند به سادگی در این قسمت راه بروند و  وجود وسایل دست و پایشان را نگیرد.

 نور مستقیم خورشید 

اتاق خواب والدین‌تان باید به گونه‌ای طراحی شود که نور مستقیم و کافی  به درون اتاق بتابد. تابش مستقیم آفتاب می‌تواند روی سلامتی افراد  تاثیرگذار باشد. این آفتاب باکتری‌ها و قارچ‌ها را از اتاق دور می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده های کاربردی در دکوراسیون اتاق خواب خود هستید، به مطلب نکات کلیدی در انتخاب تخت‌خواب سر بزنید.

همچنین بخوانید:

نکات کلیدی در انتخاب تخت‌خواب 

ترفندهای چیدمان اتاق‌خواب کوچک 

5 قانون در دکوراسیون خانه‌های کوچک که می‌توانید بشکنید! 

رنگ‌های مناسب دکوراسیون اتاق‌خواب کدام است؟ 

اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.