سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب

استفاده از رنگ آبی برای دکوراسیون  داخلی اتاق خواب، بسیار ایده خوبی است. این رنگ فوق العاده می‌تواند هم به  اتاق خواب آرامش بخشیده و هم آن را سرشار از زندگی و نشاط کند. 

رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ آبی، یادآور دریا و آسمان است. به دلیل آرامشی که در این رنگ وجود  دارد، دکوراسیون اتاق خواب آبی همواره یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای  طراحان داخلی است. پس این رنگ را با آرامش و بدون نگرانی برای اتاق خواب  خود استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا نکات استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب ارائه می‌شود.

با دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید، یک ترکیب رنگی خوب بسازید!

سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها است که در کنار رنگ آبی استفاده  می‌شود. سفید رنگی خنثی است و به راحتی می‌توانید آن را برای دیوارها و یا  روتختی در کنار رنگ آبی استفاده کنید. مانند عکس زیر، دیوارهایی با رنگ آبی  را با روتختی سفید هماهنگ کنید و در اتاق خواب خود از اکسسوری‌های آبی و  سفید استفاده کنید.

رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب

 یک دیوار تاکیدی آبی رنگ درست کنید!

اگر شما تمام دیوارهای اتاق خواب خود را آبی تیره کنید، باعث می‌شود تا اتاق شما کوچک و دلگیر جلوه کند. یک  دیوار مانند دیوار پشت تخت را به عنوان دیوار تاکیدی انتخاب کنید و آن را  به رنگ آبی تیره در بیاورید.

رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب

نکته : شما می‌توانید از رنگ‌های آبی که تناژ روشن تری دارند، برای تمامی دیوارها استفاده کنید.

در کنار رنگ آبی از رنگ قهوه ای نیز استفاده کنید!

قهوه‌ای از دیگر رنگ‌هایی است که در کنار رنگ آبی زیبا می‌شود. اما باید  توجه داشته باشید که از آن زیاد در فضای اتاق خواب استفاده نکنید. برای  مثال شما می توانید از پارکتی با رنگ قهوه‌ای یا تختی به این رنگ در کنار فضایی آبی استفاده کنید.

رنگ آبی اتاق خواب

از رنگ صورتی در کنار رنگ آبی استفاده کنید!

یکی دیگر از رنگ‌هایی که در کنار رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب بسیار  زیبا می‌شود، صورتی است. ترکیب رنگ آبی و صورتی ترکیبی بسیار پرطرفدار و  شیک بوده و برای اتاق خواب‌های امروزی و جوان پسند مناسب است.

از دو رنگ سرد آبی و سبز استفاده کنید!

رنگ سبز و آبی در چرخه رنگی در کنار یک‌دیگر قرار دارند. این دو رنگ جزو  رنگ‌های سرد بوده و برای استفاده در اتاق خواب مناسب هستند، همچنین باعث  خوابی آرام می‌شوند. اما در کنار آن‌ها از یک رنگ گرم مانند قهوه‌ای، کرم و  طلایی استفاده کنید تا فضای اتاق خواب بیش از حد سرد نشود.

رنگ آبی اتاق خواب

از رنگ طوسی در کنار رنگ آبی استفاده کنید!

اگر می‌خواهید ظاهری مدرن‌تر به اتاق خواب خود بدهید از رنگ طوسی در  کنار رنگ آبی استفاده کنید. رنگ طوسی به دلیل این که رنگی خنثی است. همچنین  به راحتی با رنگ‌های مختلف از جمله آبی ست می‌شود. از رنگ طوسی برای سطوح  بیشتر، مانند دیوارها و از رنگ آبی در سطوح کمتر، مانند رو تختی استفاده  کنید.

رنگ آبی اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهاتی که انرژی مثبت در خانه را از بین می‌برد! را بخوانید.

همچنین بخوانید:

اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب کوچک 

رنگ‌ های خنثی در اتاق خواب 

با این روتختی‌ها اتاق خواب خود را زیباتر کنید! 

چگونه پرده را با روتختی در اتاق خواب ست کنیم؟ 

نکات کلیدی برای دکوراسیون اتاق خواب صورتی! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .