سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آلاچیق شیشه ای و انواع آن

حتما در رستوران‌های مناطق ییلاقی شهر، انواع آلاچیق شیشه ای را دیده اید. آلاچیق در ذهن اکثر ما به صورت یک اتاقک چوبی با سقف مخروطی است که چند پایه دارد، دیوار ندارد و می‌توان در سایه آن نشست و از مناظر اطراف لذت برد.
آلاچیق شیشه ای

در دنیای دکوراسیون و طراحی ساختمان و فضای سبز، انواع آلاچیق‌ شیشه ‌ای تولید شده‎‎اند که محیطی امن را در فضای سبز شما ایجاد کنند. در این مطلب مجله دلتا، با هم درباره این سازه‌های کوچک زیبا و انواع اتاقک‌های شیشه‌ای صحبت می‌کنیم.

 جنس انواع آلاچیق 

  1. آهن
  2. ترموود
  3. ترکیب اسکلت آلاچیق با شیشه

 آلاچیق شیشه ای مقاوم است؟

شاید تصور کنید که استفاده از شیشه در آلاچیق‌های آهنی یا ترموود خطرناک است و ممکن است بشکند و برای افرادی که در آلاچیق شیشه‌ای نشسته‌اند، خطر بیافریند. صنعت ساختمان برای این مشکل راه حل دارد و آن استفاده از جنس شیشه مقاوم و سکوریت است.

آشنایی با شیشه سکوریت

  • شیشه‌های سکوریت نشکن اند: زیرا در کارخانه تحت فرآیندهای حرارتی قوی قرار گرفته‌اند.
  • خرد نمی‌شوند: اگر با احتمال خیلی کم، شیشه بشکند، خرد و پخش نمی‌شود و به صورت قطعه‌ای در می‌آید
  • مقاومت بالا دارند: بسته به نوع شیشه سکوریت، مقاومت‌ به نور، صدا، ضربه، دما و خیلی فاکتورهای دیگر از شیشه سکوریت انتظار می‌‌‌رود.

بنابراین استفاده از شیشه سکوریت در آلاچیق شیشه‌ای، بسیار مفید و هوشمندانه است.

انواع آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای کجا به درد می خورد؟

حالا که با ویژگی‌های آلاچیق شیشه‌ای آشنا شدیم، بیایید ببینیم طراحان ساختمان، آلاچیق شیشه‌ای را بیشتر در چه فضاهایی به کار می‌برند؟

انواع مدل آلاچیق شیشه ای

فکر نکنید آلاچیق شیشه ای به یک مدل گرد یا چهارگوش که دور آن شیشه است ختم می‌شود. صنعت‌گران و تولیدکنندگان چنین سازه‌هایی انواع مدل‌‌ها و طرح‌ها را بنا به سلیقه کارفرما یا طراح فضای سبز تولید می‌کنند تا کاربران بتوانند به خوبی از فضای سبز بهرمند شوند.

  • آلاچیق شیشه‌ای  آکاردئونی
  • آلاچیق شیشه‌ای گرد
  • آلاچیق شیشه‌ای چهار گوش
  • اتاقک شیشه‎ای پیش ساخته

طراحی آلاچیق‌های شیشه‌ای محدودیتی ندارد و شما می‌توانید با سازنده این سازه‌ها در مورد طرح دلخواه‌تان مشورت کنید، مثلا شکل‌های دایره، مستطیل و اشکال هندسی دیگر را بسازید یا اصلا اتاقک‌های شیشه‌ای پیش ساخته را در فضای سبز موردنظرتان به کار برید.

فضای سبز

آلاچیق شیشه ای آکاردئونی

نام دیگر آلاچیق شیشه‌ای آکاردئونی، آلاچیق شیشه ای تاشو است. در این مدل طراح، آلاچیق را طوری می‌سازد که شیشه‌های آن با لولاهای مناسب، روی هم بتوانند جمع شوند. این قابلیت برای مناطق معتدل که در زمان‌هایی از سال خنک‌اند، وزش نسیم دارند و جابه‌جایی هوا در آلاچیق شیشه‌ای حس خوبی دارد، مناسب است.

آلاچیق شیشه ای گرد

سازه‌های گرد به دلیل دید مناسب‌تر‌ و 360 درجه به کل فضا همیشه بیشتر مورد توجه است و مسلما به دلیل طراحی دشوارتر و دستگاه‌های پیش‌رفته‌تر برای تولید قیمت بالاتری دارند. با این‌حال فضا آلاچیق شیشه ای گرد نمای زیباتر و حس دنج‌تری به ساکنان القا می‌کند.

آلاچیق شیشه ای چهارگوش

آلاچیق شیشه‌ای چهارگوش ساده‌ترین نوع آلاچیق است زیرا می‌توان متریال آن را به راحتی طراحی کرد و کنار هم قرار داد. طراحی ساده و نصب راحت این نوع آلاچیق سبب استفاده گسترده آن در بیشتر طراحی‌های فضای سبز مراکز تفریحی و رستوران‌ها شده است.

اتاقک شیشه ای

 آلاچیق شیشه ای مناسب هر فضایی کدام است ؟

بسته به این که آلاچیق شیشه‌ای را برای چه فضایی می خواهید بخرید، می توانید هر یک از این مدل های آلاچیق را که معرفی کردیم، سفارش دهید. مثلا:

آلاچیق شیشه ای برای فضاهای عمومی

  • آلاچیق گرد: دنج و زیباست و فضای کوچک خصوصی برای مهمان ها ایجاد می کند
  • آلاچیق چهار گوش: اگر رستوران یا باغی دارید که ظرفیتش بالاست، باید آلاچیق های چهارگوش را سفارش دهید زیرا آلاچیق های گرد محدودیت فضایی ایجاد می کنند اما تقسیم فضا با آلاچیق چهارگوش بسیار راحت تر است.

آلاچیق شیشه ای برای فضاهای خصوصی

اگر آلاچیق شیشه‌ای را برای روف گاردن یا حیاط باغ شخصی می‌خواهید، می‌توانید انواع طراحی‌های منحصر به فرد را در آن به کار ببرید بدون این که نگران محدودیت فضایی و اماکن آن باشید مثل طرح ها زیر:

  • آلاچیق تمام شیشه
  • آلاچیق شیشه‌ای ترکیب شده با ترموودهای زیبا
  • آلاچیق ها ی شیشه‌ای ترکیب شده با آجر

در پایان

می‌توان در دنیای شلوغ امروزی در فضایی با تردد زیاد یک فضای کاملا خصوصی داشت و از منظره لذت برد. این فضای خصوصی با آلاچیق‌های شیشه ای خیلی کاربردی و زیبا می شود.